Strona o fotograf Ostrów Wlkp « Fotograf – serwis o fotografii ...
samolot z Polski do Berlina ile kosztuje
samolot z Anglii do Polski cena
samoloty pasażerskie w środku zdjęcia
Samolot do przewożenia koni końkord
samoloty z okresu zimnej wojny
samolot PZL 37 Łoś
Samoloty z EPP RC system
samoloty zdalnie sterowane spalinowe
samoloty z papieru gry flash
samoloty zdalnie sterowane na sprzedaż
czerwone podswietlenie samsung c650
hurtownia skate shop
czy izopatia jest zakazana przez kościół
darmowy program do projektowania stron www

Strona o fotograf Ostrów Wlkp « Fotograf – serwis o fotografii ...

Temat: Konkurs Strategosa (I edycja)
Na innych forach funkconuje świetna zabawa polegająca na tym ,iż uczestnik forum zadaje konkursowe pytanie . Osoba , która pierwsza odpowie - po zaliczeniu odpowiedzi przez zadajacego pytanie-ma prawo zadać kolejne i tak dalej bez końca ...

Pytania powinny być tak sformuowane aby odpowiadajacy miał szanse na na odpowiedź - apel o wlaściwe wyczucie skali trudnosci!

Proponuję aby tematem konkursu była historia w tym rzecz jasna ze szczególnym uwzględnieniem tematu histaoria wojskowosci ,wojen.

Pozwolę sobie zadać pierwszy pytanie :

Jak nazywał się słynny niemiecki pilot myśliwski z okresu I wojny światowej , który zginał w wyniku nieszczęśliwego wypadku 28 października 1916 roku.( skrzydło Albatrosa pilotowanego
przez innego pilota -Erwina Boehme-ścieło słupki miedzy płatami i nastapiło złamanie górnego płata)
W styczniu 1916 roku odznaczony orderem Pour le Merite .
Jego poglady na taktykę
użycia samolotów mysliwskich doprowadziły do powstania zespołów samolotów jednomiejscowych zwanych Kampfeinsitzer Komando (KEK) później przekształconych w jednostki typowo myśliwskie - Jagdstaffel. Opracował zesół zasad walki powietrznej , który przetrwał WW tzw Dicta.
Źródło: strategie.net.pl/viewtopic.php?t=1755



Temat: [Ksiaz] Osprey aircraft of the aces #81 [ENG] [.pdf] Dodane przez: shinano-1971
[Ksiaz] Osprey aircraft of the aces #81 [ENG] [.pdf] Dodane przez: shinano-1971
  Jest to uzupełnienie do serii osprey aircraft of the aces.

Książka zawiera opis działania samolotu myśliwskiego Spitfire wyposażonych w silniki Griffon podczas 2 wojny światowej.dużo zdjęć i rysunków.tekst po angielsku


nr.81.-Griffon Spitfire Aces [...]

Kod: http://torrenty.org/torrent/399783
Źródło: board.net.pl/showthread.php?t=5156


Temat: [Ksiaz] Tajne projekty Luftwaffe [PL] [.pdf] Dodane przez: shinano-1971
[Ksiaz] Tajne projekty Luftwaffe [PL] [.pdf] Dodane przez: shinano-1971
  Tajne projekty Luftwaffe

Samoloty myśliwskie 1939-45 tom.1

Książka ta przedstawia wszystkie projekty samolotów myśliwskich Niemiec które powstały w czasie 2 wojny światowej.
Zdjęcia rysunki samolotów.

Oczywiście polecam [...]

Kod: http://torrenty.org/torrent/440699
Źródło: board.net.pl/showthread.php?t=10296


Temat: [Ksiaz] Kagero - Bitwy Lotnicze cz.1 [PL] [.pdf] Dodane przez: shinano-1971
[Ksiaz] Kagero - Bitwy Lotnicze cz.1 [PL] [.pdf] Dodane przez: shinano-1971
  kagero-bitwy lotnicze.
nr.3-me 262 w obronie rzeszy
Autor:marek.murawski ISBN:9788360445303 str.85,ok.100 fotek,.rysunki samolotów ,plany samolotów

Język: polski

Książka opisuje działalność niemieckich jednostek myśliwskich używających samolotów me 262 pod koniec 2 wojny światowej
Polecam szczególnie osobom interesującym się historią lotnictwa. [...]

Kod: http://torrenty.org/torrent/392632
Źródło: board.net.pl/showthread.php?t=3826


Temat: Imperium Brytyjskie
Postanowiłem napisac aar o Anglii, poniewaz jeszcze nie widziałem takiego tutaj. Uwazam, że jest to dosc ciekawy temat.

poziom trudnosci - Wysoki
agresywnosć - Agresywny

Wielka Brytania po I wojnie swiatowej stała sie wielkim mocarstwem, niestety wielki kryzys gospodarczy znacznie zmniejszył potencjał pzemysłowy Imperium. Przez te problemy budzet wojskowy stopniał prawie do zera. Pozostałe środki przeznaczono na rozbudowe marynarki wojennej. W 1936 roku Anglia była 2 potegą morska zaraz po USA. RAAF takze liczebnie nie był najgorszy, jednak Angielscy piloci nadal latali na dwupłatowcach, które jeszcze pamiętaja czasy I wojny. Armia lądowa była bardzo mała liczebnie i rozproszona po wszystkich koloniach. Najgorsza sytuacja była w Afryce, gdzie terytorium brytyjskie było bardzo rozciagnięte i w skład stacjonujacych tam oddziałów wchodziły głównie słabo wyszkolone i uzbrojone oddziały milicji.
http://img116.imageshack.us/img116/1...adiator3un.jpg
Samolot mysliwski "Gladiator" - główny trzon lotnictwa mysliwskiego Anglii
Anglia miała dosc wysoką pozycje w Lidze Narodów, prowadziła jednak bardzo uległą polityke, przez co Liga nie mogła spełniać swojej funkcji. Politykom z wysp zalezało na pokoju za wszelka cene i zdolni byli do wszelkich ustepstw.
http://img116.imageshack.us/img116/2379/rzd19360gg.jpg

Jest rok 1936. Anglia jest coraz bardziej zaniepokojona sytuacja w Niemczech, gdzie juz od kilku lat panuje Hitler.
Źródło: eufi.org/showthread.php?t=12939


Temat: Zgadnij kto to? Okres WWII
No dobra. Polski pilot myśliwski, któremu zaliczono pierwsze zestrzelenie niemieckiego samolotu w II wojnie światowej. O kim mówię ?
Źródło: eufi.org/showthread.php?t=21945


Temat: Co sądzisz o rozmieszczaniu systemu antyrakietowego w Polsce

...
istnieją MiG 28
Za dużo naoglądałeś się Top Gun :D




1. Rok konstukcji 1978, F 16 1974

2. MiG29 ma dwa silniki więc jest niezawodny

3. MiG 29 ma większą zwrotność.
Heh... Tutaj wychodzi Twoje pojęcie o lotnictwie (częściowo)

1. Łada Samara produkowana od 1985
Volkswagen Passat produkowany od 1973
Wolisz Samarę czy nowiutkiego B6 z salonu?
Rok wejścia do służby to nie wszystko. Liczy się wyposażenie, elektronika i kompatybilność z systemami NATO. F-16 może przenosić najpopularniejsze uzbrojenie zachodnie (Sidewindery, Mavericki, AMRAAMy a nawet Harpoony... i inne), potrafią wymieniać dane taktyczne mięszy sobą i AWACSem,

2. Częściowo się zgodzę, ale F16 ma jeden z najniższych współczynników awaryjności spośród konstrukcji jednosilnikowych: 4,4 wypadku na 100000 godzin lotu (Średnia wszystkich wersji. Block 50 ma 2,4)
Dla porównania Mig29: 10 wypadków na 100000 godzin lotu.
To nie jest takie proste żeby napisać "ma dwa silniki więc jest bezawaryjny". Najczęściej to prawda ale ilość silników nie jest jedynym czynnikiem (jak widać tutaj zawiódł)

3. To nie druga wojna światowa... Załóżmy sytuację 1 vs 1. F-16 i Mig 29
F16 wyposażony w rakiety AMRAAM (powietrze-powietrze zasięg do 110km), nowoczesny radar, system przesyłu danych Link16, możliwość śledzenia kilku celów jednocześnie. Walka samolotów typowo myśliwskiego (Mig 29) z wielozadaniowym (F-16). Naprawdę nie widzę dużych szans dla Miga.
Do tego dochodzi właśnie wielozadaniowość F-16. Sądzisz, że stać nas na zakup każdego z typów osobno? F-16 jest w stanie skutecznie zwalczać cele w powietrzu, na wodzie i na lądzie.
Źródło: eufi.org/showthread.php?t=12998


Temat: Joke Center
1. Czym różni się patriota francuski od Yeti?
- Podobno Yeti był przez kogoś widziany.

2. Na aukcji internetowej wystawiono francuski karabin z II Wojny Światowej, z opisem "Nie strzelany, raz upuszczony".

3. Jak się nazywa facet z kamizelką kuloodporną chroniącą tylko plecy?
- Jacques Chirac

4. Dlaczego francuski samolot myśliwski nazywa się Mirage?
- Bo nikt go nigdy nie widział na polu bitwy.

5. Jaka jest różnica między żółtodziobem a Francuzem?
- Z żółtodzioba zrobisz żołnierza.

6. Po co posadzono tyle drzew dookoła Pól Elizejskich?
- Żeby Niemcy mogli maszerować w cieniu.

7. Dlaczego w Euro Disneylandzie nie ma fajerwerków?
- Bo za każdym razem, jak je wystrzeliwano, Francuzi się poddawali.

8. Dlaczego Francuzi byli przeciwko atakowi na Saddama?
- Nienawidzi USA, uwielbia cudze żony i nosi beret. On jest Francuzem.

9. Dlaczego francuska armia nakazuje żołnierzom codzienne pranie podkoszulek w wybielaczu?
- Żeby ich białe flagi były lepiej widoczne

10. Dlaczego dobrze być Francuzem?
- Poddajesz się na początku wojny, a USA wygrywają ją za ciebie.

11. Co powiedział mer Paryża do niemieckiego dowódcy po wkroczeniu wojsk III Rzeszy do miasta?
- Stolik dla stu tysięcy, proszę Pana?

12. Co po niemiecku znaczy "Maginot"?
- Witajcie!

13. Jak nazwać 100 000 Francuzów z podniesionymi rękami?
- Armia

14. Dlaczego francuskie czołgi mają lusterka boczne?
- Żeby załoga mogła obserwować pole bitwy.

15. Ilu Francuzów potrzeba, by obronić Paryż?
- Nie wiesz? Ja też nie wiem... nikt nie wie - bo nigdy nie próbowano.

16. Francuskie czołgi mają trzy biegi do tyłu i jeden do przodu.
- Po co im ten do przodu? Na wypadek, gdyby wróg zaskoczył ich od tyłu.

17. W jaki sposób przekonać Francuzów, żeby zaangażowali się w akcję militarną w Iraku?
- Powiedzieć im, że znaleziono tam trufle.

18. Dlaczego w Paryżu zabronione jest rzucanie petard?
- Bo jak słychać huk petard to się sąsiedni garnizon poddaje.

19. Dlaczego udział Francji w wojnie w Iraku jest kluczowy?
- Ktoś musi nauczyć Irakijczyków, jak się poddawać.

20. Dlaczego Francuzi nie pomogli Amerykanom wyrzucić Saddama Hussajna z Iraku?
- Głupie pytanie, przecież nie pomogli nawet w wyrzuceniu Adolfa Hitlera z Francji.

21. Jak ma tytuł najkrótsza książka świata?
- Poczet francuskich bohaterów wojennych.
Źródło: wayofwar.org/showthread.php?t=21173


Temat: teams_pol.csv - czyli zespoły badawcze
Może by dodać polską Szkołę Orląt w Dęblinie?

Istnieje od 1925 roku, szkoliła szerokie kadry pilotów i nawigatorów.


Jej mury w latach 1927-1939 opuściło ponad 1000 obserwatorów i pilotów. Dzięki temu lotnictwo polskie pozyskało nowoczesną kadrę oficerską, wszechstronnie wykształconą i jednolitą pod względem ideowo-moralnym.

Autorytet Szkoły w tym okresie został ugruntowany dzięki lotniczym wyczynom i sukcesom jej wychowanków i instruktorów, którzy ustanowili szereg światowych rekordów w międzynarodowych zawodach lotniczych.
(...)
Była ona (jak na ówczesne standardy) jedną z największych i najlepiej zorganizowanych szkół lotniczych w Europie. Sam Dęblin stanowił port lotniczy również na europejską skalę. Oprócz tego funkcjonował cały węzeł lotniskowy, w skład którego wchodziły obiekty w Zajezierzu, Gołębiu, Borowej i Ułężu. To ostatnie lotnisko zostało oddane do użytku w 1937r. Było ono nowoczesne i doskonale wyposażone. Od 1939r. szkolono na nim podchorążych w wyższym pilotażu.

W czasie II wojny światowej, na wszystkich jej frontach, walczyli dowódcy, wykładowcy i podchorążowie „Szkoły Orląt". To dzięki nim sława polskich skrzydeł i dęblińskiego „gniazda orląt" obiegła cały świat. Między innymi polskie dywizjony myśliwskie 303. i 302., powstałe w 1940 roku na ziemi angielskiej, były honorowane i odznaczane za osiągnięcia bojowe przez najwyższych dostojników alianckich.

Doskonałe wyszkolenie i przygotowanie taktyczne polskich pilotów dało efekty podczas walk w Polsce w 1939 roku, we Francji, Anglii, Włoszech, Afryce, Azji. Efekty działań lotników polskich były imponujące. Ponad 1000 samolotów zestrzelono napewno a ponad 2000 prawdopodobnie, ponad 280 uszkodzono, zniszczono 190 pocisków V-1, w tym 53 przez 315 Dywizjon Myśliwski „Dębliński".

Po wojnie, w nowych uwarunkowaniach geopolitycznych, uczelnia reaktywowała działalność wiosną 1945 roku. W latach 1947-68 funkcjonowała pod nazwą Oficerska Szkoła Lotnicza (OSL).
Swoją drogą 315 Dywizjon Myśliwski "Dębliński" występuje nawet w grze :) .

Jako tech team dotyczący aeoranautyki (a przede wszystkim doktryn lotniczych) jak znalazł.
Źródło: wayofwar.org/showthread.php?t=10233


Temat: Ludzie Lotnictwa Tadeusz GÓra
Ludzie Lotnictwa Tadeusz Góra
  GÓRA Tadeusz generał, jeden z najlepszych polskich szybowników. Urodził się w 1918 roku, będąc młodym chłopcem zainteresował się lotnictwem, po ukończeniu kursu pilotażu na szybowcach w kolejnych lotach nabierał doświadczenia i 18 maja 1938 roku przeleciał szybowcem PWS-101 z Bezmiechowej do Solecznik Małych k. Wilna, odległość 577,8 km była najdłuższym przelotem szybowcowym w Europie. Za przelot FAI przyznaje pilotowi pierwszy MEDAL LILIENTHALA. Po klęsce wrześniowej przez Rumunię dostał się do Wielkiej Brytanii, będąc oficerem pilotem walczył jako pilot myśliwski, między innymi w 316 Dywizjonie Myśliwskim. Uplasował się na piątej pozycji najlepszych asów dywizjonu, w końcu wojny został awansowany do stopnia podpułkownik. Po wojnie został zdemobilizowany, wrócił do Polski rozpoczął pracę w AEROKLUBIE Bielsko Bialskim jako instruktor nie porzucając latania zawodniczego. W 1948 roku wykonał pierwszy w Polsce lot wysokościowy na fali trwający cztery godziny. 23 lipca 1950 roku spełnił trzeci warunek do ZŁOTEJ ODZNAKI SZYBOWCOWEJ z trzema diamentami, będąc pierwszym Polakiem i drugim na świecie zdobywcą diamentowej odznaki, co ciekawe pierwsze dwa warunki do diamentowej odznaki zdobył przed II wojna światową. Przez pewien czas w okresie stalinowskim był odsunięty od lotnictwa, po rehabilitacji powrócił do latania. Posiada licencję pilot samolotowego, szybowcowego i śmigłowcowego, równocześnie jest posiadaczem uprawnień pilota doświadczalnego i instruktora, oblatał między innymi szybowiec SZD-11 Albatros. W 1962 roku zdobył tytuł Szybowcowego Mistrza Polski, ustanowił trzy szybowcowe rekordy polski. W 1970 roku za wieloletnią działalność otrzymał Medal im. Tańskiego. W 1988 roku otrzymał Złoty Medal Aeroklubu Polskiego z numerem 2, posiada Tytuł Zasłużonego Mistrza Sportu. Na samolotach wylatał 4000 godzin, na szybowcach 2000 godzin. Podczas wojny odniósł trzy zwycięstwa powietrzne oraz jeden samolot zaliczony jako zwycięstwo prawdopodobne. 28 sierpnia 2002 roku podczas Święta Lotnictwa Tadeusz Góra od lat będący w stanie spoczynku otrzymał awans do stopnia pułkownika. 15 sierpnia 2007 roku w dniu święta Lotnictwa Polskiego, prezydent RP Lech Kaczyński awansował pułkownika w stanie spoczymku Tadeusza Górę na stopień genarała brygady


Tadeusz Góra z Ireną Kempówną i Wanda Modlibowską
Źródło: forum.spotter.pl/showthread.php?t=1897





Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Strona o fotograf Ostrów Wlkp ÂŤ Fotograf – serwis o fotografii ... Design by SZABLONY.maniak.pl.