Strona o fotograf Ostrów Wlkp « Fotograf – serwis o fotografii ...
samolot z Polski do Berlina ile kosztuje
samolot z Anglii do Polski cena
samoloty pasażerskie w środku zdjęcia
Samolot do przewożenia koni końkord
Samoloty myśliwskie iiwojna światowa
samoloty z okresu zimnej wojny
Samoloty z EPP RC system
samoloty zdalnie sterowane spalinowe
samoloty z papieru gry flash
samoloty zdalnie sterowane na sprzedaż
altkom poznań
pbciąganie pały
pawkom sklep komputerowy
wd1200bevs opis zworek

Strona o fotograf Ostrów Wlkp « Fotograf – serwis o fotografii ...

Temat: Brygada Bombowa

"...Przyjmując obciążenie bombami każdego z tych samolotów na 400 kg i 1000 kg, otrzymujemy że samoloty Karaś zrzuciły ok. 47 600 kg bomb, zaś samoloty Łoś - przypuszczalnie 110 000 kg. Łącznie wuięc brygada bombowa zrzuciła ok 157 000 kg bomb na nieprzyjaciela..."

Skąd te dane ? Jerzy Pawlak i Walerian Nowakowski, w swojej publikacji "Brygada Bombowa kurs bojowy !", MON 1983, na str. 193 piszą:

"X i XV Dyony wyposażone w samoloty typu PZL P-37 "Łoś" wykonały około 150 zadań bojowych (w tym około 30 lotów rozpoznawczych) zrzucając na niemieckie kolumny pancerne i zmotoryzowane około 124 ton bomb.

II i VI Dyony, oraz 55 SEB (wyposażone w samoloty typu PZL P-23B "Karaś") wykonały około 180 zadań bojowych (w tym 50 lotów rozpoznawczych). Na zgrupowania npla zrzuciły około 64 ton ładunku bombowego.

Daje nam to w sumie 330 zadań bojowych, oraz 188 t. zrzuconych bomb.

P.S. FSO - różnica przeszło 30 ton może być spowodowa odmiennym sposobem liczenia. Otóż w twoich zacytowanych obliczeniach może być brak tonażu ładunków, jakie załogi "Łosi" i "Karasi" zabierały na loty rozpoznawcze (wbrew oficjalnemu zakazowi, jak to się mówiło potocznie - "na własną rękę"), a takich lotów było wiele...
Źródło: historia.org.pl/forum/index.php?showtopic=10776



Temat: Wojsko polskie '22 - '39. Ocena

Przepraszam, że odciągnę was od tematu na który właśnie dyskutujecie, jednak chciałbym zapytać o książki mówiące o wojsku polskim w latach 1922-1939, jakie pozycje polecacie?
Sporo tego, Szubański, Cynk i inni.
Może takie:
1. Mieczysław Cieplewicz, Andrzej Rzepniewski, Piotr Stawecki, Janusz Wojtasik, Mieczysław Wrzosek, "Zarys dziejów wojskowości polskiej 1864-1939", Warszwa 1990.
2. Zdzisław Jagiełło, "Piechota Wojska Polskiego 1918-1939", Warszawa 2005.
3. Jońca Adam, Szubański Rajmund, Tarczyński Jan, "Wrzesień 1939. Pojazdy Wojska Polskiego. Barwa i broń", Warszawa 1990.
4. Szubański Rajmund, "Polska broń pancerna w 1939 roku", Warszawa 2004.
5. Jerzy B. Cynk, "Samolot bombowy PZL P-37 "ŁOŚ", Warszawa 1990.
6. Roman Łoś, "Artyleria polska 1914 - 1939", Warszawa 1991.
7. Andrzej Morgała, "Samoloty wojskowe w Polsce 1924 - 1939", Warszawa 2003.
8. Henryk Smaczny, "Księga kawalerii polskiej 1914-1947. Rodowody-barwa-broń.", Warszawa 1989.
I wiele, wiele innych...

Pozdrawiam i przyjemnej lektury
Źródło: historia.org.pl/forum/index.php?showtopic=8162


Temat: Wrzesień '39 w moim mieście/wiosce
No, ja pochodzę z miasta, które w '39 było po drugiej stronie frontu... Żołnierzy to stąd na wojnę poszło sporo - m.in. cała 28 "wrocławska" DP. Polacy pojawili się tu generalnie w charakterze jeńców (m.in. noc spędził we Wrocławiu, po kapitulacji SGO "Polesie", gen. Franciszek Kleeberg). Spotkałem się z informacją (niepotwierdzoną), że nad stolicą Śląska przeleciał we IX '39 polski samolot bombowy PZL-37 "Łoś" (misja rozpoznawcza).
Źródło: forum.historia.org.pl/index.php?showtopic=5546


Temat:
Dokładnie to PZL 37A "Łoś". Ale nic nie poradzę na to, że nie interesuje mnie modelarstwo i nikt tego samolotu już nie złoży normalnie. Od kilku lat leży w pudełku na najwyższej półce i tylko zbiera kurze...
A jak go podpalę w jakiś efektowny sposób będzie z niego więcej pożytku, niż teraz
Źródło: strongholdnet.fora.pl/a/a,210.html


Temat: Armia Polska

Samoloty
Samoloty myśliwskie
PWS-10
PZL P-7
PZL P-11
PZL P-24
Samoloty Bombowce
PZL-37 Łoś
PZL.49 Miś
Samoloty Liniowe
Potez XXV
PZL-23 Karaś
PZL.43
PZL-46 Sum
Rozpoznawcze i łącznikowe
Lublin R-XII
LWS-3 Mewa
RWD-14 Czapla
Samoloty szkolne i sportowe
RWD-8
RWD-13
PWS-26
PWS-33 Wyżeł
Samoloty transportowe
Fokker F.VII
Lockheed L-14
Lublin R-XVI
Samoloty Morskie
Cant z.506 Airone
Lublin R-VII
Nikola A-2
RWD-17W
Schreck FBA-17HM

Źródło:Encyklopedia Broni
Źródło: worldwarii.fora.pl/a/a,109.html


Temat: [S] ZŁOM LOTNICZY i KALKOMANIA
Sprzedam złom głownie elementy samolotów, najczęściej podwozia ,uzbrojenie, koła, części kadłubów, zbiorniki paliwa, oszklenia

Kalkomania gwiazdy radzieckie, polskie szachownice, niemieckie krzyże, liczby i cyfry, amerykańskie gwiazdy, brytyjskie "tarcze" ,wyposażenia kokpitów i instrukcję umieszczane na kadłubach

Złom i kalkomanie pochodzą między innymi z takich samolotów jak
1/48
F4U-4B Corsair Academy 2124

1/144
Boeing B-29 Superfortress
F-16A/C FIGHTING FALCON Academy 4436
Mitsubishi Isshikirikko Type II Betty

1/72
A-10A Thunderbolt Academy 1652
AV – 88 Harrier
F6F-3/5 HELLCAT Academy 2121
F-15C EAGLE
F - 84 G Thunderjet
F – 104 Starfighter
F – 117 Stealth Fighter
Fairey Firefly Mk.I
FOKEWULF FW190A 6/8 Academy 2120
Gloster Javelin Mk9
HAWKER TEMPEST V Academy 1669
Ił – 2M3 ok
Jaguar GR.Mk 1A
Mirage III ok.
MIG – 15 z podstawką
MiG-21 MF
MIG – 29 UB Fulcrum
MESSERSCHMITT Bf-109E 3/4 Academy 2133
P-38L-5-LO lightning
PZL P-37B Łoś II
SAAB J 35 DRAKEN
Sea Vixen FAW.2
SPITFIRE Mk.XIV C Academy 2130
Su – 27
TS-11 Sea Iskra
Wyvern S.4 'Early Version'


Zdjęcia i więcej informacji prześlę na @

Pozdrawiam
Źródło: saumodelarnia.fora.pl/a/a,1072.html


Temat: Odam Modele samolotów 1;72
Sprzedam sklejone modele lub oddam które nadają się świetnie do renowacji dla zawansowanych modelarzy jak i początkujących, lub też jako idealne źródło cześć zamiennych lub idealnie są do makiet. Do wielu z tych modeli posiadam dodatkowe osprzętowanie( uzbrojenie, podwozia, koła, dodatkowe wersje owiewek)

1/144
Boeing B-29 Superfortress
F-16A/C FIGHTING FALCON Academy 4436 (wiele części dodatkowych od siebie)
Mitsubishi Isshikirikko Type II Betty

1/72
A-10A Thunderbolt Academy 1652
AV – 88 Harrier
F - 84 G Thunderjet
F – 104 Starfighter
F – 117 Stealth Fighter
Fairey Firefly Mk.I ODAM za koszt przesyłki 7 zł
Ił – 2M3 ODAM za koszt przesyłki 7 zł
Jaguar GR.Mk 1A
Mirage III
MIG – 15 z podstawką
MiG-21 MF
MIG – 29 UB Fulcrum
PZL P-37B Łoś II ODAM za koszt przesyłki 7 zł
SAAB J 35 DRAKEN
Sea Vixen FAW.2
Su – 27 ODAM za koszt przesyłki 7 zł
TS-11 Sea Iskra
Wyvern S.4 'Early Version'

CENA (w zależności od ilości i wielkości ) ok. 5 - 10 pln

Jeśli ktoś jest zainteresowany przęśle zdjęcia na @
Więcej informacji przez wiadomości prywatne (marcinbmx@tlen.pl) lub gg 5917754
Pozdrawiam:)

Źródło: saumodelarnia.fora.pl/a/a,1801.html


Temat: Modelarstwo
"Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma..." jak mówi stara piosenka dla dzieci.
Ja też! Zaraziłem się w wieku ok. 6 lat od mojego ojca. Miał resztki połamanych modeli ze swojego dzieciństwa. Kiedy je zobaczyłem wiedziałem że kiedyś będę budował modele choć wtedy nawet nie wiedziałem jak się za to zabrać.

Zaczęło się jakieś 2 lata później od plastikowego modelu samolotu PZL 37 Łoś kupionego w kiosku. Każdy kto choć minimalnie otarł się o modelarstwo w tamtych czasach wie o czym mowa. Trwało to przez około 10 lat kiedy przesiadłem się na modele kartonowe.
Mówią że modeliki samolocików to zabawki dla dzieci. W naszym kraju modelarstwo zaczyna się kiedy się idzie do pracy i zarabia własne pieniądze. Mając fundusze zająłem się modelami RC-zdalnie sterowanymi. Buduję samoloty i modele pływające. Robię to dla zabawy i przyjemności więc modele nie są takie jak na zawodach modelarskich ale latają i pływają! Pasja jest dość kosztowna ale rzuciłem palenie papierosów więc na coś muszę wydawać pieniądze

Po urlopie zamieszczę kilka fotek moich wypocin w plenerze.

Zakup Toyoty w wersji kombi w dużym stopniu jest podyktowany łatwą możliwością przewozu modeli w bagażniku
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=4874


Temat: PZL P-37 "ŁOŚ"
Witam!
Obecnie zajmuje się "Łosiem" firmy Mirage Hobby w skali 1:48. Model ładny i "przyjemny" chociaż ma kilka błędów, niestety. Ale nie w tym rzecz. Chodzi o wersje malowania, a raczej kalkomanie dołączone do zestawu przez producenta. Zdecydowałem, że zrobie "Łosia" w wersji B, serii 1, nr 72.102 "K", kod wywoławczy N 701, w barwach 217 eskadry, brygady bombowej. ( prawdopodobnie powinno być 17 eskadry XV Dyon Bombowego, brygady bombowej, ponieważ 31 sierpnia 1939 roku pokojowa numeracja została zamieniona na numerację wojenną ). I tu pojawia się problem! W książce J.B. Cynka pt.:"Samolot bombowy PZL P-37 ŁOŚ" rok Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, rok1990, na str. 154 znajdują się zdjęcia samolotu z numerem wywoławczym N 701 i literą "K" na kadłubie, zniszczonego 4 września w hangarze nr 6 Pierwszego Pułku Lotniczego. Za to na str. 177 autor podaje informacje, że "Łoś" o numerze 72.102 17 eskadry został ostrzelany i zniszczony przez własną artylerię plot w rejonie Perespy dnia 15 września. Co w takiej sytuacji zrobić? Jak się zachować ? Czy ktoś już zajmował się tym problemy? Wiem, że pozostają jeszcze dwie wersje malowania ale jedna niemiecka dlatego odpada, a druga to "Łoś" o numerze 72.225 12 eskadry, który nie został zidentyfikowany i nie udało mi się znaleść o nim żadnych informacji. Prosze o pomoc.

Jeżeli ktoś miałby jakieś pytania odnośnie modelu to chętnie mu odpowiem.
Źródło: sklejmy.com/viewtopic.php?t=894


Temat: PZL P-37 "Łoś" - MM 5-6/95 - problem
Mam pytanie dotyczące samolotu w tytule. Jeżeli ktoś sklejał ten model (rocznik 95) lub miał z nim do czynienia to bardzo proszę o jakieś informację. W opisie wyczytałem że jest on trudny, ale robię wszystko jak należy i nie zgadza mi się dolne poszycie. Nie jest to jakaś mała niezgodność o jakiś niecały milimetr bo tutaj jest luka na jakieś 3mm i wszystko jest jakieś krzywe. :/ Nie wiem czy to ja źle to robię czy ten model jest źle wykonany. Jeśli mnie zrozumieliście to bardzo proszę o odpowiedź o co tu chodzi. :]
Źródło: sklejmy.com/viewtopic.php?t=2149


Temat: [Relacja] FSC "ŻUK" A 15M straż pożarna
edipodium, Dzięki teraz to przynajmniej wiem jak zawiasy
mają wyglądać, zrobie kilka testowo i dojde do celu jakim są zawiasy.
Choć bym miał iść po zepsutych zawiasach to dojdę. No nic to ja się za drzwi i koła zabieram.
Coś tam jeszcze w silniku pogrzebie i dam zdjęcia.
A tak odbiegając od tematu:
to będe jutro zamawiał takie modele z małego modelarza
1-2/2005 Czołg średni T-34/85 RUDY
10-11-12/2006 CZOŁG ŚREDNI TWARDY (zrobię go sobie na końcu)
9/2005 Samolot bombowo-rozpoznawczy PZL-23B "KARAŚ"
4-5/2004 Samolot myśliwski PZL P-37 "ŁOŚ"
PS: zacznę od rudego bądź karasia
MAM JESZCZE JEDNO PYTANKO DLA pancerniaków:
A mianowicie, jak wykonać gąsienice segmentowe, z takich elementów
wycinanki:

instrukcja:

Źródło: sklejmy.com/viewtopic.php?t=2081


Temat: Łoś PZL P-37B seria 1 , potrzebna porada i pomoc
Ekhm lekko szokujące. Inna sprawa że będę musiał mieć COŚ TAKIEGO!

40 roboczogodzin na budowie i mnie na to stać :/

Czytam opinie że są jakieś potknięcia w części merytorycznej.

Hmm 180 zł i tylko 1000 egzemplarzy.

A ta publikacja :
SAMOLOT BOMBOWY PZL P-37 ŁOŚ
Jerzy B. Cynk
Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1990 koszt 35 zł bez wysyłki.
Źródło: sklejmy.com/viewtopic.php?t=680


Temat: modelarstwo
Filozof ----- masz na myśli samolot bombowy PZL 37 " Łoś " ? Kiedyś kiedyś sklejałem z " Małego Modelarza " i takie plastikowe modele --- głównie samoloty --- choć i okręt mi się trafił i to nie byle jaki --- pancernik HMS " Rodney " --- samych armat było ponad sto . Ale to dawne czasy --- siódma , ósma klasa podstawówki .
Źródło: forumphoto.pl/viewtopic.php?t=9449


Temat: Lotnictwo Polskie
PZL.30


PZL.30 zainteresowało się Ministerstwo Spraw Wojskowych, które zleciło przeróbkę samolotu na bombowiec. Traktowało go jako rezerwowy projekt, w razie fiaska prac nad PZL.37 „Łoś” (jednym z najsłynniejszych polskich bombowców). PZL.30 przerobiono i nadano mu nową nazwę: PZL.30BI. Prototyp z silnikami gwiazdowymi Pratt Whitney Wasp Junior o mocy 295 kW (400 KM) oblatał w marcu 1936 roku Bolesław Orliński. Samolot miał jednak zbyt małe osiągi i postanowiono wymienić silniki na takie, które mają większą moc. Zdecydowano się na silnik PZL-Bristol Pegaz VIII o mocy 500 kW (680 KM) .Wymieniona również mechanizm chowania podwozia. Samolot nazwano PZL.30BII „Żubr” . Powstąła też odmiana eksportowa, z francuskimi silnikami Gnome-Rhone 14K. Rumunia zamówiła 24 egzemplarze, a Polska tylko 16.

Produkcję seryjną miano rozpocząć w Lubelskiej Wytwórni Samolotów. Samolot miał otrzymać nazwę LWS-6. W 1937 roku zmieniono ją na LWS-4.

Konstrukcja:

mieszana, czteromiejscowy górnopłat wolnonośny. Podwozie klasyczne dwukoło
we, wciągane w locie; początkowo zastosowano mechanizm śrubowy wg patentu inż. Ciołkosza, w PZL.30BII wymieniony został na elektryczny. Napęd stanowiły 2 silniki gwiazdowe 9-cylindrowe, chłodzone powietrzem:

Dane techniczne (PZL.30BII):

rozpiętość: 18,50 m
długość: 15,40 m
wysokość: 3,50m
powierzchnia nośna: 49,0 m²
masa własna: 4004 kg
masa całkowita: 5150 kg
prędkość maksymalna: 345 km/h
pułap: 7400 m


Źródło: spwc.pl/forum/viewtopic.php?t=1988





Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Strona o fotograf Ostrów Wlkp ÂŤ Fotograf – serwis o fotografii ... Design by SZABLONY.maniak.pl.